نمایندگی بیمه ایران تهران

مقالات و توضیحات در مورد خدمات بیمه ایران

نمایندگی بیمه ایران تهران

مقالات و توضیحات در مورد خدمات بیمه ایران

مقالات بیمه ایران شامل خدمات و معرفی رشته های بیمه ای
معرفی نمایندگان بیمه ایران در تهران
معرفی و پاسخ به سوالات بیمه ای

  • ۰
  • ۰

کارت سبز یک گواهینامه بین المللی است که در زمینه بیمه شخص ثالث صادر می گردد. کارت سبز بیمه شخص ثالث برای رانندگانی تهیه گردیده است که قصد عبور و مرور موقت به کشورهای مشخصی دارند که عضو کارت سبزهستند. چنانچه حوادث تصادف برای این دسته از رانندگان در مرزها و یا داخل کشورهای دارای سیستم کارت سبز رخ دهد، می توانند از خدمات بیمه شخص ثالث استفاده نمایند.

 

 

کارت سبز بیمه شخص ثالث

 

 

تاریخچه سیستم کارت سبز

 اجرای سیستم کارت سبز در سال 1953 بر اساس قطعنامه ای در سازمان ملل متحد تحت عنوان قرارداد لندن یا موافقت نامه هماهنگ ( Uniform Agreement ) آغاز گردید. سیستم کارت سبز ( Green Card system ) بر اساس نظام کارت بیمه بین المللی وسایل نقلیه موتوری  و بر مبنای توصیه کمیسیون اقتصادی برای اروپا E.C.E وابسته به سازمان ملل متحد بنا نهاده شده است.

نحوه عضویت در سیستم کارت سبز

باید بدانیم که شرکت بیمه ایران علاوه بر ارائه بیمه ثالث ایران ، تنها شرکت بیمه ای است که کارت سبز بیمه شخص ثالث را صادر می نماید. اما برای اینکه یک شرکت بیمه بتواند در سیستم کارت سبز عضو گردد . می بایست قانون اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری T.P.L ( یعنی قانون بیمه اجباری شخص ثالث ) در کشور شرکت بیمه متقاضی عضویت وجود داشته باشد.

 در هر یک از کشورهای عضو کارت سبز ، شرکت های بیمه ای اجازه صدور کارت سبز بیمه شخص ثالث را دارند که مجوز صدور بیمه نامه شخص ثالث را داشته باشند. همانطور که قبلاً هم بیان کردیم. در ایران تنها شرکت سهامی بیمه ایران است که عضو دفتر کارت سبز ایران می باشد و اجازه صدور کارت سبز را دارد.

در صورت وقوع حوادث رانندگی در کشورهای عضو کارت سبز، اگر مقصر تصادف راننده خارجی باشد که دارای کارت سبز است. زیان دیدگان می توانند به دفتر کارت سبز کشوری که تصادف در آن رخ داده است مراجعه نمایند و با توجه مقررات و راهنمایی ها خسارت خود را از دفتر کارت سبز آن کشور جبران نماید.

دفتر کارت سبز ایران

بیمه مرکزی ایران به عنوان دفتر کارت سبز ایران ، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای صحیح مفاد آئین نامه داخلی را عهده دار می باشد.

نحوه تعیین قیمت کارت سبز

برای تحت پوشش قرار گرفتن کارت سبز بیمه شخص ثالث می بایست هزینه ای را پرداخت نماییم . قیمت  کارت سبز براساس شرایط هر فرد متفاوت از دیگری است . زیرا در اصل قیمت کارت سبز با توجه به مدت اقامت فرد در خارج از کشور و نوع خودرو تعیین می گردد.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لینک های مرتبط

بیمه بدنه

بیمه بدنه المثنی

بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه ایران چیست؟

بیمه بدنه خودرو

بیمه ثالث ایران

بیمه بدنه ایران

بیمه مسئولیت ایران

بیمه آتش سوزی ایران

بیمه عمر ایران

بیمه بدنه

نمایندگی بیمه ایران تهران 

 نمایندگی بیمه ایران شمال تهران،

 نمایندگی بیمه ایران در مرکز تهران

نمایندگی بیمه ایران در شرق تهران 

  • ۹۷/۱۱/۲۷
  • پرهام میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی